دغدغه های زیادی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند، وجود دارد. موسسه تکیه گاه دانش سعی بر این دارد که از بوجود آمدن هر اتفاق احتمالی برای دانشجویان جلوگیری نماید، مقاله راهنمایی برای تحصیل در روسیه را بدین منظور برای دانشجویان و همچنین والدینی که فرزندانشان قصد ادامه تحصیل در روسیه دارند فراهم آورده است.

راهنمایی برای تحصیل در روسیه

هزینه های زندگی در روسیه چقدر است؟

برای زندگی در مسکو به 300 تا 400 دلار در ماه (حداقل) نیاز خواهید داشت. هزینه ها در سنت پترزبورگ و ولگوگراد نسبتا کمتر است، همچنین مسکو کمی ارزان تر از کشورهای غربی است که به همین دلیل اکثر دانشجویان تحصیل در روسیه ، بخصوص شهر مسکو را انتخاب می کنند. هزینه های نشان داده شده در اینجا تقریبی است (به طوریکه بیشتر قیمت ها مربوط به مسکو است). با این حال این هزینه های نسبتا کمتر برای برخی افراد زیاد می باشد ولی نگران نباشید کشور روسیه با در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه برای علاقمندان این امکان را فراهم آورده تا دانشجویان علاقمند به رویای خود دست یابند.

خوردن، نوشیدن و غذاخوردن در کافه

به لحاظ غذا و نوشیدنی شما به 40 تا 80 دلار در هفته نیاز دارید (تمام قیمت ها بر حسب دلار آمریکا). کافه ها یک شام خوب را با قیمتی معادل 20 دلار عرضه می کنند. اگر در روزهای کاری هفته به کافه بروید، یک وعده غذایی در حدود 7 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

سرگرمی های شبانه

قیمت بلیط سینما برای فیلم های انگلیسی 10 دلار می باشد، اما شما می توانید فیلم ها را به زبان روسی با قیمت 5 دلار تماشا کنید. بلیط تئاتر، اپرا و یا رقص باله 30 دلار است، اما برای نشستن در مکان های خوب باید 70 دلار و بالاتر پرداخت کنید. ورود به موزه ها و گالری ها بسته به تخفیف های موجود ممکن است از 1 تا 10 دلار متغیر باشد. هزینه ورود به کلاب های شبانه از 5 تا 10 دلار متغیر است، اما در برخی موارد هزینه ورود رایگان می باشد.

حمل و نقل عمومی

هزینه استفاده از مترو در محدوده 24 تا 36 دلار در هر ماه می باشد. بلیط اتوبوس ها، تراموا و اتوبوس های ترمینال، بدون در نظر گرفتن مسیر، از 0?5 تا 0?9 دلار برای هر سفر متغیر است.

گشت و گذار

از مسکو می توانید به نزدیک ترین شهر تحت عنوان حلقه طلایی برای یک روز سفر کنید. این سفر برای شما 15 تا 20 دلار هزینه خواهد داشت. بلیط های قطار برای سفر به روسیه ارزان هستند (بلیط مسکو به سن پترزبورگ حدود 15 -20 دلار می باشد).

هزینه اقامت

اقامت در خانه های دانشجویی ارزان با امکانات خصوصی (حمام و دستشویی) در محدوده 20 تا 30 دلار می باشد.

لباس

توصیه می شود که لباس های زمستانی خود را که شامل کلاه، شال، کت و کفش است در روسیه اری کنید. قیمت آنها ارزانتر از کشورهای غربی بوده و برای آب و هوای روسیه مناسب تر هستند.

تماسهای بین المللی

اگر میخواهید تماسهای بین المللی برقرار کنید، کارت هایی با قیمت 20 دلار وجود دارند که امکان تماس 2 ساعته به اروپا و آمریکا را به شما می دهند. تمام تماسهای درون شهری رایگان هستند.

حال که در مورد قیمت ها در روسیه صحبت کردیم، لازم به ذکر است که نرخ تورم سالانه 11-12? است.

توصیه های پولی و ارزی در روسیه

هر چند که قیمت اکثر کالاها بر حسب دلار آمریکا یا یورو می باشد اما تنها واحد پولی که در قلمروی روسیه برای کردن پذیرفته می شود روبل روسیه است. شما نمی توانید روبل روسیه را در دفاتر مبادله ارز در کشور خود اری کنید، بنابراین توصیه می شود که کارت اعتباری / نقدی خود را برای برداشتن پول از دستگاه های خودپرداز به همراه داشته باشید.

همچنین می توانید دلار آمریکا را به صورت نقدی (در شرایط مناسب و بدون پارگی و تا شدگی) به همراه داشته باشید و در دفاتر مبادله ارز در شهر، که بسیاری از آنها 24 ساعت باز هستند، به روبل تبدیل کنید. چک های مسافرتی بسیار معمول نیستند و همه بانک ها آنها را برای تبادل ارز قبول نمی کنند.

ویزای روسیه برای دانشجویان خارجی

نوع دعوت نامه ای که دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی ارسال می کنند بسته به مدت زمانی که قصد تحصیل در روسیه را دارید متغیر است. اگر برنامه شما کمتر از 3 ماه باشد، به شما ویزای توریستی داده می شود. برای برنامه های طراحی شده برای یک دوره 6 یا 12 ماهه ویزای چند بار ورود Multiple Visa) ) داده می شود. گاهی اوقات اگر دعوتنامه معتبر داشته باشید می توانید برای 3 ماه بیشتر نیز ویزای خود را تمدید کنید.

 

 

معمولا مراحل آماده سازی دعوت نامه 2 تا 4 هفته طول می کشد، همچنین 3 تا 5 روز طول می کشد تا به محل شما ارسال شود. دریافت ویزا می تواند در نزدیکترین کنسولگری روسیه به محل زندگی شما از 1 روز تا 3 هفته، بسته به اینکه مایل به پرداخت چه میزان پول هستید به طول بیانجامد. این زمان همچنین به شیوه ای که اسناد خود را تحویل می دهید نیز بستگی دارد: حضوری و یا از طریق ایمیل. فرآیند اخذ ویزا، بدون شک، وقت گیر است، علاوه بر این ممکن است تاخیر در روند وجود داشته باشد. اگر، با این حال، شما مصمم به دریافت روادید روسیه هستید، توصیه می شود که در اسرع وقت اقدامات مربوط به آن را انجام دهید. اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید می توانید با تکیه گاه دانش، مشاوره تحصیل در خارج از کشور تماس گرفته و از مشاوره رایگان این موسسه بهره ببرید.


تحصیل در روسیه - بورسیه تحصیلی | تکیه گاه دانش دلار ,روسیه ,هزینه ,قیمت ,دانشجویان ,تحصیل ,برای دانشجویان ,دلار آمریکا ,داشته باشید ,روبل روسیه ,روسیه برای ,برای دانشجویان خارجی ,همراه داشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خاطره چت|چت خاطره|چتروم خاطره ـوبلاگ خاطره کُتُبی آویسا جی تی ای فارسی|GTAFARSI ارم دی ال | EramDL کوچکترین وبلاگ سرگرمی ایران tst250 همه چی موجوده